Med appen kan du:

✓ Levere måleravlesning
✓ Se dine fakturaer
✓ Utsette betalinger
✓ Sjekke strømforbruk over tid 
✓ Få detaljer om eller endre avtalen din
✓ Se Charge & Drive ladekart


Last ned appen!

Når du logger inn kan du bruke samme brukernavn og passord som på Min Side på Fortum.no.

Trenger du hjelp? Ta kontakt med oss på chat, epost eller på telefon 21 49 69 10.

Full oversikt over ditt strømforbruk med vår nye app

Tilgjengelig i Google Play og App Store!

Ofte stilte spørsmål

Hvordan laster jeg ned appen?

På iOS-enheter kan du gå inn i App Store og skrive inn «Fortum» i søkefeltet. Appen heter «Fortum Norge», og har Fortum-logoen som ikon. Trykk på «Hent» for å laste ned.

På Android-enheter går du inn i Google Play og søker på «Fortum». Appen heter «Fortum Norge», og har Fortum-logoen som ikon. Trykk på «Installer» for å laste ned.

Hvordan logger jeg meg inn i appen?

Første gang du bruker Fortum-appen, logger du inn med samme brukernavn og passord som på Min Side på fortum.no (altså kunde- og målernummer).

Hvor finner jeg innloggingsinformasjonen min?

Dersom du ikke husker ditt kunde- eller målernummer, kan du få dette tilsendt ved å trykke på «Registrer bruker» og så «Glemt kundenr/målernr» under «Logg inn»-knappen. Du finner også denne informasjonen på fakturaene du har mottatt fra Fortum. 

Hvordan leverer jeg måleravlesning?

Etter at du har logget deg inn i appen, kommer du inn på en startside der du kan trykke på boksen merket «Avlesning». Her kan du skrive inn tallet strømmåleren din viser, det er ikke nødvendig å inkludere desimaler.

Leser appen av strømmåleren for meg?

Nei, det gjør den ikke. Dersom du ikke har automatisk strømmåler, må du fortsette å lese av strømmåleren manuelt og legge tallet du får inn i appen selv.

Hvordan vet jeg hvilken strømmåler som gjelder på hytta og hvilken som gjelder hjemme?

Hvis du har flere strømmålere, for eksempel på hytta eller i bolig nummer to i tillegg til den hjemme kan du gi hver av dem et navn, for eksempel «Hytta», «Hjemme» og «Leiligheten». Dette gjør det lettere å holde oversikt over hvor mye strøm du bruker på hvert sted.

For å navngi de ulike målerne, trykker du på de tre horisontale strekene oppe i høyre hjørne på appens startside, for så å velge forholdsvis «Bytt til annen måler» og «Endre målernavn».



Kan jeg være innlogget i appen på flere enheter?

Ja, det kan du.

Kan jeg betale regninger via appen?

Nei, men du kan se alle tidlige fakturaer og utsette betalingen. Du kan også printe ut eller lagre en pdf-versjon av fakturaen via appen.

Hvor kan jeg se gamle regninger?

Du kan se dine gamle fakturaer ved å trykke på «Faktura» på appens hjemmeside. Du vil da få opp en oversikt over dine siste fakturaer og hvor mye du har betalt hver måned. Ønsker du å se en enkelt faktura i detalj, trenger du bare å trykke på den aktuelle fakturaen.

Hva er forskjellen på kostnadshistorikk og forbrukshistorikk?

Forbrukshistorikken viser hvor mange kilowattimer strøm du har brukt over en gitt periode, mens kostnadshistorikken viser hvor mye penger du har brukt på henholdsvis nett og strøm over den samme peioden.

Kan jeg endre strømavtale i appen?

Ja, det kan du! Ved å trykke på «Avtale» på appens hjemmeside, får du se hvilken avtale du har for øyeblikket, samt informasjon om alle Fortums avtaler som du kan bytte til.

Kan jeg kontakte Fortum kundeservice via appen?

Ja. Ved å trykke på «Kontakt»-feltet på appens startside, får du opp følgende kontaktalternativer:

– Kundeservice 21 49 69 10
– Teknisk ladesupport 24t
– Chat
– E-post
– Nettside
– Facebook
– Twitter 

Del :