Kundeservice

Trenger du hjelp med innloggingen, ta kontakt med oss!

Til kundeservice
SE4

Strøm

Få full oversikt over strømforbruket ditt

Som kunde hos Fortum har du hele tiden tilgang til våre viktigste kundetjenester ved å logge inn på Mine side eller via vår app for iPhone og Android.

Min side på web

✓ Levere måleravlesning
✓ Se dine fakturaer
✓ Utsette betalinger
✓ Sjekke strømforbruk over tid 
✓ Få detaljer om eller endre avtalen din
✓ Verve venner

Last ned app

✓ Levere måleravlesning
✓ Se dine fakturaer
✓ Utsette betalinger
✓ Sjekke strømforbruk over tid 
✓ Få detaljer om eller endre avtalen din
✓ Se Charge & Drive ladekart
Les mer om appen her!

SE3

Fjernvarme

Få full oversikt over fjernvarmeforbruket ditt

Som kunde hos Fortum Oslo Varme AS skal du hele tiden ha tilgang til det du trenger fra oss, uansett når på døgnet det er, eller hvor i verden du befinner deg. Via Min side finner du opplysninger som gjelder ditt kundeforhold.

Mine sider på web

✓ Se ditt forbruk
✓ Eksportere forbrukstall 
✓ Se dine fakturaer
✓ Holde orden på brukere og kontaktpersoner

Har du problemer med å logge inn?

Lurer du på hva du trenger for å logge inn, eller hvordan du får lagt til flere brukere?

Se spørsmål og svar lenger ned på siden.

Få full oversikt over strømforbruket ditt

Som kunde hos Fortum har du hele tiden tilgang til våre viktigste kundetjenester ved å logge inn på Mine side eller via vår app for iPhone og Android.

Min side på web

✓ Levere måleravlesning
✓ Se dine fakturaer
✓ Utsette betalinger
✓ Sjekke strømforbruk over tid 
✓ Få detaljer om eller endre avtalen din
✓ Verve venner

Last ned app

✓ Levere måleravlesning
✓ Se dine fakturaer
✓ Utsette betalinger
✓ Sjekke strømforbruk over tid 
✓ Få detaljer om eller endre avtalen din
✓ Se Charge & Drive ladekart
Les mer om appen her!

Få full oversikt over fjernvarmeforbruket ditt

Som kunde hos Fortum Oslo Varme AS skal du hele tiden ha tilgang til det du trenger fra oss, uansett når på døgnet det er, eller hvor i verden du befinner deg. Via Min side finner du opplysninger som gjelder ditt kundeforhold.

Mine sider på web

✓ Se ditt forbruk
✓ Eksportere forbrukstall 
✓ Se dine fakturaer
✓ Holde orden på brukere og kontaktpersoner

Har du problemer med å logge inn?

Lurer du på hva du trenger for å logge inn, eller hvordan du får lagt til flere brukere?

Se spørsmål og svar lenger ned på siden.

Ofte stilte spørsmål om Min Side

STRØM: Hvordan logge inn på Min side?

Du logger deg på med den epostadressen du har angitt til oss og det passordet du har registrert.

STRØM: Hvordan registrere bruker?

For å bruke Min side må du opprette en bruker, ved å klikke på “Registrer bruker”. Du identifiserer deg med kundenummer og målernummer, samtidig som du registrerer din epostadresse. Dersom du ikke har målernummer og kundenummer tilgjengelig kan du få dette tilsendt via epost eller sms ved å klikke på “Glemt kundenummer og/eller målernummer”. 
Du mottar en verifisering på epost. Deretter velger du det passordet som du ønsker å bruke fremover.

For deg som skal registrere samme epostadresse på flere kundenummer, må du merke deg at passordene må være forskjellige. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker og for at vi skal kunne identifisere rett kunde.

Noen tips:

Velg en epostadresse du har tilgang til.
Passordet du ønsker å bruke må være mellom 8-20 tegn og må inneholde både tall og bokstaver.
Kundenummer og målernummer finner du enklest på siste faktura fra Fortum.

Dersom du har glemt passordet trykker du på knappen «glemt passord» på innloggingssiden. Du får tilsendt nytt passord på epost eller sms og legger deretter inn selvvalgt passord som du ønsker å benytte fast.

Dersom du har spørsmål er du selvfølgelig velkommen å kontakte oss! 

FJERNVARME: Hvordan logge inn på Min side?

Alle våre fjernvarmeavtaler har en hovedkontaktperson. Denne hovedkontakten har fått tilsendt en invitasjon og instruks om hvordan man skal gå frem for å logge inn på den nye versjonen av Min side. Deretter kan hovedkontakten selv invitere flere kontaktpersoner og også administrere disse ved behov. 

Har du fått invitasjonen per epost?
I så fall følger du bare linken og beskrivelsen i eposten.

Har du ikke mottatt noen epost?
Det kan være fordi en kollega eller en annen hos dere er oppført som hovedkontakten for denne fjernvarmeavtalen. Ta kontakt med kontakten hos dere og be vedkommende om å gi deg tilgang til Min side.

Er du usikker på hvem som er hovedkontakten hos dere, eller kanskje eposten ikke har dukket opp? Send en henvendelse til vårt kundesenter, så hjelper vi deg gjerne.

FJERNVARME: Hvorfor virker ikke den gamle siden?

Min side er flyttet over på en ny teknisk plattform. Alle fjernvarmekunder må derfor legge inn et nytt passord for å få tilgang til tjenestene på Min side.

Ved omleggingen i april 2017 er funksjonaliteten noe begrenset, men etterhvert vil Min side hente informasjon fra nye og andre deler av Fortum Oslo Varmes kundesystemer. Kundene vil dermed få tilgang til mer informasjon om sitt eget kundeforhold i fremtiden.

FJERNVARME: Hvordan legge til flere brukere?

Det er lett å legge inn flere som kan hjelpe deg å holde oversikt over både kundeforhold og tilganger til Min side.

Hovedkontakten må først logge inn og sende invitasjoner til eventuelle andre administratorer, brukere og tekniske kontakter. Hvilke muligheter de ulike har, er forklart i samme bilde som brukes for å registrere informasjonen som trengs for å sende ut invitasjoner per epost.