Hvordan bruke Charge & Drive-appen

I vår app for iOS og Android kontrollerer du hele ditt kundeforhold med Fortum Charge & Drive. Her følger noen instruksjoner for ulike funksjoner i appen.

Hvordan registrere seg som kunde i Charge & Drive-appen

Her ser du hvordan du registrerer deg som kunde av Fortum Charge & Drive. Dette må du gjøre for å få brukt appen, bestilt ladebrikke etc.

Hvordan registrere seg som kunde i Charge & Drive-appen

Hvordan bestille ladebrikke

Her ser du hvordan du bestiller ladebrikke i vår app for Fortum Charge & Drive. Med en ladebrikke fra Fortum kan du lade på alle våre ladestasjoner i Norge, Sverige og Finland.

Hvordan bestille ladebrikke i Charge & Drive-appen

Hvordan legge til betalingmåte

Her ser du hvordan du legger til et betalingskort i appen vår. Man kan følge mye av den samme oppskriften for å legge inn faktura som betalingsmåte. Med et betalingskort lagt til, kan du trekke beløpet du lader for direkte fra kortet ditt. For å lade utenfor Norge er det også helt nødvendig for deg å ha et betalingskort registrert og knyttet til en ladebrikke.

Hvordan legge til betalingskort i Charge & Drive-appen

Hvordan knytte betalingsmåte opp mot en ladebrikke

Her ser du hvordan du knytter et betalingskort (fungerer også på samme måte med andre betalingsløsninger) opp mot enten din virtuelle ladebrikke, som følger med når du laster ned appen og registrerer deg som kunde, eller en RFID-brikke du har bestilt fra oss direkte.

Husk at det er nødt til å ha knyttet et betalingskort opp mot ei ladebrikke (virtuell eller fysisk) for å få ladet på våre ladestasjoner i utlandet.

Hvordan knytte en betalingsløsning opp mot ei ladebrikke i Charge & Drive-appen

Hvordan finne veien til en ladestasjon

Her ser du hvordan du bruker veiviserløsningen i vår app for Charge & Drive. Vet du ikke helt hvor ladestasjonen du vil til er, kan du bruke denne måten å finne fram på.

Hvordan finne veien til en ladestasjon i Charge & Drive-appen

Spørsmål og svar om Fortum Charge & Drives app

Må jeg ha app for å kunne lade hos dere?

Om du er ny kunde trenger du appen for å registrere deg, og få lastet ned brikke.

Du behøver du ikke app for å lade såfremt du er eksisterende kunde, har ladebrikke, og mottar faktura fra Fortum Charge & Drive, men om du ønsker å hente ut historikk, se i ladekart og planlegge reiserute finner du full oversikt i appen.

Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på angående registrering og brikke

På telefon 08-16: +47 21 49 69 10, mail: [email protected] eller på Facebook

Hvordan kan jeg laste ned appen?

Vår app laster du ned for iPone her og for Android-telefoner her

Er det ekstra kostnad ved bruk av app eller RFID?

Det er ingen ekstra kostnader ved bruk av app og RFID. Du betaler kun for lading. Våre priser finner du på https://www.fortum.no/ladepris.

Hvordan registrerer jeg betalingskortet mitt?

Du registrer betalingskortet ditt direkte i appen. Deretter må du knytte det opp mot en ladebrikke (enten den virtuelle eller en fysisk). Da blir ladingene dine trukket direkte fra betalingskortet.

Kan jeg fortsatt betale via SMS?

Man kan fortsatt betale med SMS.

Instruksjoner for hvordan man lader finner du på ladestasjonen, eller her

Hvorfor får jeg feilmelding når jeg prøver å opprette nytt passord?

Passordet man oppretter i den nye appen må være på minst åtte tegn, og inneholde minst én stor bokstav og minst ett tall.

Opplever du feilmeldinger selv om du har åtte tegn, stor bokstav og tall i passordet ditt kan du ringe vår kundeservice 21 49 69 10 (08-16), så hjelper vi deg.

Kan dere vise meg hvordan jeg gjør ting i appen?

På vår side med instruksjoner for appen, kan du se video for hvordan du gjør forskjellige ting. Siden blir oppdatert fortløpende med nye instruksjoner.

Gå til siden her.