
Energi Norges lanserte i dag organisasjonens nye strategi, og i den anledning oppfordrer de til økt deltagelse i det offentlige ordskiftet om klima fra fornybarnæringens ansatte. Formålet er å synliggjøre den viktige jobben bransjen gjør for å begrense klimaendringene. Det er i denne sammenheng at Fortums norske kommunikasjonssjef Stian Mathisens arbeide med klimakommunikasjon trekkes frem som et eksempel til etterfølgelse for resten av bransjen.
– Energi Norge anser Stian som et flott eksempel på en ambassadør for fornybarnæringen. Han gjør en viktig innsats for klima og miljø gjennom engasjementet sitt i sosiale medier og på andre arenaer for Fortum, som for eksempel Øyafestivalen. Fornybarnæringen trenger flere stemmer som Stians, sier Lars Ragnar Solberg i Energi Norge.
– Det er veldig stas å få denne oppmerksomheten fra Energi Norge. Grunnlaget for kommunikasjonsarbeidet vi gjør i Fortum er selskapets strategi som sier at vi skal bygge all vår forretningsvirksomhet på å begrense klimaendringene. Det gjør vi ved å utvikle nye energi- og gjenvinningsløsninger og invitere kundene våre med på laget for å sammen skape en renere verden, sier Stian Mathisen.
Kåringen er gjort av Energi Norge selv, og er ikke et resultat av en stemmegivning blant medlemsbedriftene.