Meld flytting

Fortum sørger for alt det praktiske rundt flytting av strømavtalen til din nye bolig! Vi hjelper deg med bestilling av nettleie hos ditt lokale nettselskap, samt oppsigelse av ditt strømabonnement hos nåværende leverandør dersom du ikke allerede er kunde hos Fortum.

På flyttefot?

Når du flytter er du selv ansvarlig for å bestille strøm og nettleie til din nye bolig. Det er også ditt ansvar at kundeforholdet til strømleverandøren i din gamle bolig blir sagt opp. 

E2

Hvordan melde flytting

Meld flytting på Min Side eller i appen

Meld flytting på Min Side eller last ned appen.

Last ned appen

Last ned flytteskjema

Her kan du skrive ut flytteskjemaet og sende det til oss per post, dersom du ønsker det.

Last ned flytteskjema

Få 300 kr i flytterabatt

Når du bestiller strøm for din nye bolig på nett kan du bruke koden Flytting15 for å få 300 kroner i flytterabatt!

Sammenlign avtaler her
CS9

Få tips og råd til flyttingen

20 tips for enkel og miljøvennlig flytting

Bestemmer du deg for å flytte er det en mulighet til å blanke ut arkene, få en ny start og tenke annerledes. Du kan gjøre flyttingen effektiv, morsom og miljøvennlig! Husk at alle bidrag er med på å gjøre verden litt renere!

Derfor har vi laget en flyttesjekkliste med 20 punkter for en god flytteprosess (for deg og miljøet), som du kan laste ned nedenfor. 

Last ned flytteguiden

Flytte hjemmefra for første gang?

Å flytte hjemmefra for første gang er både spennende og utfordrende. Derfor har vi oppsummert fem viktige ting du bør lære når du nå skal bo på egenhånd.

Les artikkelen her

Meld flytting på Min Side eller i appen

Meld flytting på Min Side eller last ned appen.

Last ned appen

Last ned flytteskjema

Her kan du skrive ut flytteskjemaet og sende det til oss per post, dersom du ønsker det.

Last ned flytteskjema

Få 300 kr i flytterabatt

Når du bestiller strøm for din nye bolig på nett kan du bruke koden Flytting15 for å få 300 kroner i flytterabatt!

Sammenlign avtaler her

20 tips for enkel og miljøvennlig flytting

Bestemmer du deg for å flytte er det en mulighet til å blanke ut arkene, få en ny start og tenke annerledes. Du kan gjøre flyttingen effektiv, morsom og miljøvennlig! Husk at alle bidrag er med på å gjøre verden litt renere!

Derfor har vi laget en flyttesjekkliste med 20 punkter for en god flytteprosess (for deg og miljøet), som du kan laste ned nedenfor. 

Last ned flytteguiden

Flytte hjemmefra for første gang?

Å flytte hjemmefra for første gang er både spennende og utfordrende. Derfor har vi oppsummert fem viktige ting du bør lære når du nå skal bo på egenhånd.

Les artikkelen her

Spørsmål og svar om flytting

Må jeg si opp avtalen hos netteier også?

Ja det må du, med mindre vi kan overføre måleren til ny eier her hos oss.

Må jeg betale bruddgebyr ved flytting?

Nei, det må du ikke. Det er kun avtalebrudd ved leverandørbytte, ikke ved flytting.

Kan jeg ha to avtaler samtidig?

Ja, det er ikke noe problem.

Jeg har flyttet og avtalen min er avsluttet

Jeg har flyttet og avtalen min er avsluttet, men jeg får fortsatt faktura fra dere.

Vi sender faktura etterskuddsvis. På baksiden av fakturaen står perioden strømbruket gjelder for. Vi fakturerer ikke for strøm som er brukt etter at avtalen er avsluttet.

Må jeg lese av måleren på flyttedagen?

Ja, så lenge du ikke har en fjernavlest måler så må du lese av måleren. Det kan være lurt å ta et bilde av måleren slik at man har sluttstanden.

Hvordan skal jeg si opp?

Du kan melde fra om flytting via hjemmesiden vår, på epost, telefon eller flytteskjema. Dersom det er megler til stede ved flytting, vil de ha med seg et skjema som fylles ut i fellesskap med ny eier. Dersom du har leid, kan det være greit å snakke med huseier om måleren skal føres over til huseieren.
Du kan ta kontakt med netteier for å si opp nettleieavtalen.

Kan jeg bestille avtale for ny bolig frem i tid?

Ja, så lenge du vet hvilken måler du skal ta over, så kan vi ordne med ny strømavtale før du har tatt over boligen. Dersom du ikke har informasjonen du trenger, kan vi kontakte deg etter at du har tatt over boligen og ordne med avtale da.

CS14

Ring oss

Vi er på telefonen
mandag til fredag 08.00 - 16.00

21 49 69 10

CS15

Send oss en mail

Vi svarer på mail
mandag til fredag 08.00 - 16.00

Mail til kundeservice
eller
Bruk kontaktskjema

 

CS10

Spørsmål og svar om strøm

Svar på de vanligste spørsmålene vi får om strøm finner du her på websiden vår.

Gå til spørsmål og svar