Flytte?

Vi hjelper deg med strømmen når du skal bytte bolig. Det gjelder enten du er Fortum-kunde eller om du ønsker å bli det.

Bruk koden "Flytting15" - få 300,- i flytterabatt

Bestill strøm til din nye bolig

Bestill strøm

Tre gode grunner til å være hos Fortum

F1
Fornøydgaranti

Helt fornøyd eller penger tilbake

F4
Flytterabatt

Bruk koden "Flytting15" - få 300 i flytterabatt

F16
Nordens ledende energiselskap

Fortum investerer i fremtiden og miljøet

Fortum-kunde? Slik melder du flytting:

Du velger selv hvordan du vil melde flytting. Her er dine alternativer:

Meld flytting til kundeservice på telefon: 21 49 69 10 

Send oss en e-post: [email protected]

Meld flytting på Min Side

Meld flytting i appen Fortum (last ned her)

Meld flytting ved å sende oss dette skjemaet i posten. 

Spørsmål og svar om flytting

Kan jeg ha to avtaler samtidig?

Ja, det er ikke noe problem.

Jeg har flyttet, men får fortsatt faktura fra dere?

Vi sender faktura etterskuddsvis. På baksiden av fakturaen står perioden strømbruket gjelder for. Vi fakturerer ikke for strøm som er brukt etter at avtalen er avsluttet.

Må jeg lese av måleren?

Nei. De aller fleste har i dag smarte strømmålere (AMS) som informerer oss om strømforbruket. 

Om du ikke har en fjernavlest AMS-måler, så må du lese av måleren. Det kan være lurt å ta et bilde av måleren slik at man har sluttstanden.

Kan jeg bestille avtale for ny bolig frem i tid?

Ja, så lenge du vet hvilken måler du skal ta over, så kan vi ordne med ny strømavtale før du har tatt over boligen. Dersom du ikke har informasjonen du trenger, kan vi kontakte deg etter at du har tatt over boligen og ordne med avtale da.

Hva skjer om man glemmer å si opp strømavtalen?

Har du glemt å si opp strømavtalen til boligen du flytter fra,  så kan du risikere å betale for din gamle bolig frem til ny eier bestiller strøm. Ny eier/leier må bestille strøm fra datoen de overtok boligen.