Flytte?

Vi hjelper deg med strømmen. Alt du trenger å gjøre er å si ifra til oss om når og hvor du flytter så ordner vi resten.

Flytteplaner?

Slik unngår du kaos når du flytter

Les mer

Meld flytting til her

Du velger selv hvordan du vil melde flytting. Her er dine alternativer:

Meld flytting til kundeservice på telefon: 21 49 69 10 

Meld flytting på e-post: [email protected]

Meld flytting på Min Side

Meld flytting i appen Fortum (last ned her)

Meld flytting ved å sende oss dette skjemaet i posten. 

Tre gode grunner til å være hos Fortum

F1
Fornøydgaranti

Helt fornøyd eller penger tilbake

F4
Flytterabatt

Bruk koden "Flytting15" - få 300 i flytterabatt

F16
Nordens ledende energiselskap

Fortum investerer i fremtiden og miljøet

Spørsmål og svar om flytting

Kan jeg ha to avtaler samtidig?

Ja, det er ikke noe problem.

Jeg har flyttet og avtalen min er avsluttet

Jeg har flyttet og avtalen min er avsluttet, men jeg får fortsatt faktura fra dere.

Vi sender faktura etterskuddsvis. På baksiden av fakturaen står perioden strømbruket gjelder for. Vi fakturerer ikke for strøm som er brukt etter at avtalen er avsluttet.

Må jeg lese av måleren på flyttedagen?

Ja, så lenge du ikke har en fjernavlest måler så må du lese av måleren. Det kan være lurt å ta et bilde av måleren slik at man har sluttstanden.

Hvordan skal jeg si opp?

Du kan melde fra om flytting via hjemmesiden vår, på epost, telefon eller flytteskjema. Dersom det er megler til stede ved flytting, vil de ha med seg et skjema som fylles ut i fellesskap med ny eier. Dersom du har leid, kan det være greit å snakke med huseier om måleren skal føres over til huseieren.
Du kan ta kontakt med netteier for å si opp nettleieavtalen.

Kan jeg bestille avtale for ny bolig frem i tid?

Ja, så lenge du vet hvilken måler du skal ta over, så kan vi ordne med ny strømavtale før du har tatt over boligen. Dersom du ikke har informasjonen du trenger, kan vi kontakte deg etter at du har tatt over boligen og ordne med avtale da.